dimecres, 21 de desembre del 2016

"LLIBERTAT" DE LEE BERTH FREEMAN


Per a mi és molt plaent llegir les línies finals de la "Llibertat" d'en Lee Berth Freeman:

"M'agrada la llibertat amb minúscules, sense populismes ni demagogs. M'agrada la llibertat sense Adolfs, sense Augustos, sense Cèsars, sense Benitos, sense Fidels i sense Maos. M'agrada sentir la gespa sota els peus i la terra sota la gespa. Respirar l'aire sense fronteres i sense estadístiques. Recórrer els camins en tren, en autobús, amb cotxe o amb moto. Recórrer com el vent la pell d'una dona o el somriure d'un nen. M'agraden les veus sense propietaris, les ments sense fabricants i els cossos sense matrimoni. M'agraden els poetes i els músics que escriuen oh estimada llibertat. M'agraden aquells que obren els llibres i criden llibertat, aquells que obren les portes i criden llibertat. Aquells que deixen el fussell a terra i criden llibertat.
M'agrada la llibertat com a un salvatge. I com un salvatge que sóc, avui m'he aixecat a la cambra del meu hotel. He sortit a fora sense roba i he recorregut sense sabates el camí fins al bosc. He seguit totes les teves ordres: en silenci, les mans al clatell. Però ara ja no puc evitar girar el coll i parlar-te.
-Filla, et dius Kènia -he cridat-, perquè volia que fossis lliure. Kènia, t'he portat al món perquè fossis lliure. Kènia, allibera't. Allibera't, filla".

Tot seguit, la filla fanatitzada per un grup integrista dispara contra el pare i crema els seus escrits.


Enllaç a "Sole" de Juan Soler:

http://blogscriptoridemartindomene.blogspot.com.es/2011/10/sole-de-juan-soler.html

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada